حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

رئیس کمیته مرز مجلس: حضور میلیونی زائران اربعین در مرز‌ها قابل پیش‌بینی بود| زمان‌بندی در اعزام زائران رعایت نشد

  • کد خبر: ۱۲۵۰۰۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
رئیس کمیته مرز مجلس: حضور میلیونی زائران اربعین در مرز‌ها قابل پیش‌بینی بود| زمان‌بندی در اعزام زائران رعایت نشد
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت راه در حوزه حمل و نقل، پایانه‌ها و تامین امکانات خودرویی عملکرد خوبی نداشت و یکی از دلایل ازدحام زائران در مرز‌ها به این علت بود.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار حیدری با اشاره به آخرین شرایط حاکم در مرز ایران و عراق برای تردد زائرین اربعین حسینی، گفت: با توجه به اینکه روز‌های منتهی به اربعین است، مرز‌های چهارگانه مهران، خسروی، چزابه و شلمچه مملو از جمعیت است، طبیعی است که با حضور میلیونی زائرین در مرز‌های خروجی، شاهد ترافیک باشیم، چرا که مرز‌ها ظرفیت مشخصی دارند و تنها راه مدیریت، تعدیل ترافیک و کاهش ازدحام همکاری زائرین با ستاد اربعین در مرکز و استان‌ها است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس با بیان اینکه در مرز هر چهار استان قرارگاه مشترک با کشور عراق تشکیل شده و تمام سعی و تلاش آن‌ها تسهیل در تردد زائران است، ادامه داد: باید قبول کرد حضور یکباره میلیونی زائرین در مرز‌ها قابل کنترل و ارائه خدمات نیست با این حال همه از مسئولین و مواکب تلاش دارند تردد تسهیل شود.

وی توضیح داد: مرز‌ها در شرایط عادی ظرفیت تردد روزانه ۱۵۰ هزار نفر را دارند که اکنون جمعیت یک میلیونی به مرز‌ها مراجعه کرده، از زائرین می‌خواهیم با توجه به اینکه میدان در اختیار ستاد اربعین است و تمام اطلاعات و آمار جاده ها، مواکب و امکانات را در اختیار دارند به توصیه‌های ستاد توجه کنند تا بدون مشکل تردد کرده و از مرز‌ها خارج شوند.

این نماینده مجلس با یادآوری خواسته ستاد اربعین کشور عراق از زائرین ایرانی خواست بعد از زیارت به کشور برگردند تا امکان حضور سایر زائرین فراهم شود.

حیدری با تاکید براینکه تمام امکانات پلیس‌راه برای روان‌کردن حرکت خودر‌ها به‌کار گرفته شده است گفت: نیروی انتظامی برای کنترل جمعیت و تردد زائرین بدون نگرانی، ناچار شده مسیر‌ها را لایه بندی کند.

این نماینده مجلس در این باره که در دو ماه گذشته شاهد جمعیت قابل توجه برای تمدید گذرنامه با هدف سفر به کربلا بوده‌ایم، بیان کرد: قابل پیش بینی بود که شاهد حضور جمعیت بالا در مرز‌ها باشیم، از نظر مدیریت اشکالاتی وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم مسئولان به عالی‌ترین شکل اقدام کرده اند، زمان بندی از مهمترین نکاتی است که رعایت نشد در حالی که با توجه تجربه سال‌های گذشته باید حرکت مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین از استان‌های مختلف زمان بندی می‌شد تا حرکت زائران به مرور انجام می‌شد و شاهد چنین ترافیکی نمی‌بودیم.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل، پایانه ها، تامین امکانات خودرویی به زائرین عملکرد خوبی نداشت و یکی از دلایل ازدحام این روز‌ها در مرز‌ها به این علت بود؛ باید پیش بینی می‌شد با این حجم از جمعیت مواجه می‌شویم. وزیر راه و شهرسازی امروز جلسه‌ای در تهران گذاشته است و احتمال حضور وزیر در مرز‌ها ظرف امروز و فردا وجود دارد.

حیدری توصیه کرد: از زائرین مشتاق حضور در راهپیمایی می‌خواهم که صبر و تحمل داشته باشند. گرما در مناطق چهارگانه بسیار شدید است کمتر از ۴۵ درجه نیست و همین امر باعث کم حوصلگی زائران شده است. از سوی دیگر از ستاد اربعین در استان‌ها و مرکز انتظار می‌رود به شکل میدانی اقدام کنند، وزیر کشور به شکل میدانی در مرز‌ها حضور دارد.

وی با پیش‌بینی اینکه ترافیک در مرز‌ها روان می‌شود، اظهار داشت: خادمین و مواکب ۲۴ ساعت به زائرین خدمات می‌دهند، اما موضوع این است که خدمات متناسب با جمعیت نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->